Sunday, 2 November 2008

က်ေနာ္သိသေလာက္ လန္ဒန္ပုိ႔ေဆာင္ေရးအေၾကာင္း


Aeroplane ေလယာဥ္ပ်ံ
သုံးမိနစ္မွာ ေလယာဥ္ႏွစ္စင္း လန္ဒန္Heathrow Airport မွာဆင္းတယ္။
က်ေနာ္တုိ႔အိမ္က Heathrow ေလဆိပ္ႏွင့္နီးတယ္။ ေလယာဥ္ပ်ံလမ္းေအာက္တည့္တည့္။
ေန႔တုိင္း က်ေနာ္တုိ႔႔ အိမ္ေခါင္မုိးေပၚတည့္တည့္ ပ်ံသန္းတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ႏွစ္မိနစ္တုိင္းေလယာဥ္သုံးစင္း ဆင္းတယ္ဆုိတာကုိ တိတိက်က်သိတာ။
ေလယာဥ္သံၾကားတုိင္း ရြာ့အျပင္ဘက္ထြက္ၿပီး
ေကာင္းကင္ကုိ ေမာ့ၾကည့္ခဲ့ရတဲ့ ငယ္ဘ၀ကုိ သတိရမိေသးတယ္။

Cube ေခၚ ေျမေအာက္ရထား
ႏွစ္မိနစ္တစ္စီးခန္႔ေျပးဆြဲတယ္။
လန္ဒန္တစ္ၿမိဳ ့လုံး ၾကြက္ေခါင္းေတြလုိျဖစ္ေနၿပီ။
ေျမေအာက္မီးရထားလမ္းေတြ အဆင့္ဆင့္ေဖာက္လုပ္ထားတာ။
အေရွ ့အေနာက္ ေတာင္ေျမာက္ ေျမေအာက္လမ္းေတြ မ်က္စိလည္စရာ။
ေပတစ္ရာေအာက္ေရာက္တယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ ေပတစ္ရာေအာက္ ေျမေအာက္ရထားစီးၿပီးသြားရတာကုိ ငါ တယ္ၿပီး ဟုတ္ေနပါလားဆုိၿပီး ဂုဏ္ယူမိေသးတယ္။ ေျမေအာက္ရထားစီးဖုိ႔ Oyster card အသုံးျပဳရတယ္။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာေတာ့ ေျမေအာက္ရထားမရွိလုိ႔ ႏုိင္ငံျခားမေရာက္ဖူးတဲ့သူေတြ ေျမေအာက္ကမၻာဆုိတာ ဘယ္လုိဟာလဲ သိမွာမဟုတ္ေလာက္ဘူး။

Rail ေခၚ ေျမေပၚရထား
လန္ဒန္တံတား London bridge ကုိသြားတုန္းကတစ္ခါ ဘာမင္ဂမ္အသြားအျပန္ႏွစ္ခါ သုံးခါဘဲ စီးဖူးတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ တိတိက်က် ရထားအေၾကာင္းမသိဘူး။ ရထားတည္ေဆာက္ပုံကေတာ့ အရမ္းအဆင့္ျမင့္တယ္။ အိမ္သာတံခါးကုိေတာင္ လ်ပ္စစ္ခလုပ္စနစ္ တပ္ဆင္ထားတာ။ ၁၀ မိနစ္ တစ္စီးခန္ ့ေျပးဆြဲတယ္။
ရထားစီးဖုိ႔ လက္မွတ္၀ယ္ရတယ္။ ႀကိဳတင္လက္မွတ္၀ယ္ထားရင္ (သုိ႔မဟုတ္) အဖြဲ႔လုိက္ခရီးသြားရင္ ပိုၿပီးေစ်းသက္သာတယ္။ Oyster card နဲ ့မရဘူး။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ရန္ကုန္ မႏၱေလးရထားေတြ တစ္ရက္လုံးမွ ေလးငါးစီးေလာက္ဘဲထြက္တယ္။

Tram ေခၚ လ်ပ္စစ္ရထား
တစ္ခါမွ မစီးဘူးတဲ့အတြက္ ဘာမွမသိရေသးဘူး။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ မေတြ႔ဘူးေသးဘူး။ Happy world က ကေလးအေပ်ာ္စီး မုိးပ်ံရထားဘဲရွိတယ္။

Bus ဘတ္စ္ကား
၁၅ မိနစ္တုိင္း တစ္မ်ိဳးကုိ တစ္စီးစီေလာက္ထြက္တယ္။
လန္ဒန္ၿမိဳ ့ထဲ (Central London)သြားတဲ့ ဘတ္စ္ကားေတြကေတာ့ အဆက္ျပတ္ တလစပ္။
ဘတ္စ္ကားထဲမွာ လူအုိ မသန္မစြမ္းေတြအတြက္ေနရာ သီးသန္႔ဦးစားေပးစနစ္ရွိတယ္။
wheelchair (ဘီးတပ္ကုလားထုိင္) pushchair (လက္တြန္းကုလားထုိင္) အသုံးျပဳတဲ့ (disables) မသန္မစြမ္းလူေတြ ဘတ္စ္ကားေပၚတက္ႏုိင္ဖုိ႔ ဘတ္စကား၀မ္းဗုိက္ထဲက သံျပားႀကီးတစ္ခု
လ်ပ္စစ္ခလုပ္စနစ္နဲ ့ခ်ေပးတယ္။
တန္းစီစနစ္နဲ႔ ဘတ္စ္ကားေပၚတက္ရတယ္။ လုတက္စရာမလုိဘူး။
ဘတ္စကားစီးရင္ Oyster card စနစ္နဲ႔ဘဲ စီးၾကတာမ်ားတယ္၊ တစ္ခါစီး ျပားကုိးဆယ္အတိဘဲ ျဖတ္တယ္။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အေၾကြမပါရင္ တစ္ရာ လုိ႔ေျပာရမတတ္ စပယ္ယာေတြ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး အပုိေငြ ျပန္မအမ္းၾကေတာ့။
၂၄ နာရီလုံး ဘတ္စ္ကားရွိတယ္။ ရန္ကုန္မွာလုိ ညေန ၆ နာရီေက်ာ္ရင္ ၾကားကားဆုိၿပီး ပုိက္ဆံပုိမေတာင္းဘူး။

Coach ေခၚ အေ၀းေျပးကား
နယ္ဘက္ကုိ ေျပးတဲ့ အျမန္ယာဥ္ Express ကားကုိ ဒီမွာ Coach လုိ႔ဘဲ ေခၚၾကတယ္။ လက္မွတ္ႀကိဳတင္ျဖတ္ရင္ ေစ်းသက္သာတယ္။ ၂၄ နာရီလုံးေျပးဆြဲေနတဲ့ Coach ေတြ အမ်ားႀကီးပါ။

Taxi အငွားကား
ဒီႏုိ္င္ငံက Taxi ေတြလဲ ေစ်းဆစ္ရတယ္။ ေစ်းလဲႀကီးတယ္။
စကၤာပူေလာက္ မေကာင္းဘူး။ စကၤာပူမွာဆုိ မီတာစနစ္နဲ ့ဘဲ ျဖတ္တယ္။
လန္ဒန္ၿမိဳ ့ထဲကအျပန္ က်ေနာ္တုိ႔ အဖြဲ ့လုိက္ တစ္ခါငွားစီးဖူးတယ္။ ေတာင္းတဲ့ေစ်းက ေၾကာက္စရာ။
ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ Taxi ေစ်းညွိရပုံခ်င္း ခပ္ဆင္ဆင္။

Car ကား
ဒီႏုိင္ငံရဲ ့ကားေမာင္းစနစ္က ဘယ္ကပ္ေမာင္း။
ျမန္မာနဲ႔ေျပာင္းျပန္။
ဒါေပမဲ့ ဘာကားဘဲျဖစ္ျဖစ္ လမ္းျဖတ္ကူးသူ (Pedestrains)ေတြကုိ ဦးစားေပးတယ္။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာလုိ မ်ဥ္းက်ားေရာက္မွ ပုိၿပီး အရွိန္တင္ေမာင္းတာမ်ိဳးမရွိဘူး။

အားလုံးေကာင္းေပမဲ့ အေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးေတြကလြဲရင္ ဒီႏုိင္ငံမွာ ကားလမ္းအရမ္းက်ဥ္းတယ္။
တမင္သက္သက္က်ဥ္ထားပုံရတယ္။
ကားေတြအရမ္းမ်ားတဲ့အတြက္ ယာဥ္တုိက္မႈကာကြယ္ဖုိ႔ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္တယ္။
ကားေတြကလဲ ပါးရြက္ဆိတ္အုံ တုတ္ႏွင့္ဆြလုိက္သလုိ ေနရာတုိင္း လက္ညိဳးထုိးမလြဲ။
ဟဲ ဟဲ က်ေနာ္ကေတာ့ ကားမ၀ယ္ႏုိင္ေသး။

ကားေစ်းေတြ ေပါင္ ၅၀၀ေလာက္တန္ေတြကစလုိ႔ သိန္းခ်ီသန္းခ်ီရွိတယ္။
Insurance မ်ားတဲ့အတြက္ ကား၀ယ္ဖုိ႔ ဦးေဏွာက္ထဲစာရင္းမရွိ။

Boat & Ship ေလွ သေဘၤာ
လန္ဒန္ၿမိဳ ့ႀကီးကုိ နာမည္ႀကီး သိန္းျမစ္ (River Thames) ျဖတ္သန္းစီးဆင္းေပမဲ့ ေလွ သေဘၤာ မစီးဖူးေသး။
တစ္ေန႔ေန႔ေတာ့ အေပ်ာ္စီးခရီးထြက္ျဖစ္မလားမသိ။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေနစဥ္တုန္းကေတာ့ မႏၱေလး ဗန္းေမာ္ သေဘၤာႀကီးကုိ ကသာၿမိဳ ့က ျဖတ္ၿပီး စီးဖူးတယ္။
ဇိမ္က်ေပမဲ့ အရမ္းေႏွးေနတဲ့အတြက္ ပ်င္းစရာႀကီး။

DLR(Docklands Light Railway) ေခၚ သံလမ္းေျပးကားရထားတစ္မ်ဳိး။
ၾကားဖူးရုံၾကားဖူးတာပါ။ တစ္ခါမွ မစီးဖူးေသးဘူး။ ဓါတ္ပုံထဲေတာ့ေတြ႔ဖူးတယ္။ တစ္ေန႔ေန႔ေတာ့ စီးဖူးေအာင္ႀကိဳးစားဦးမယ္။
....................................

ဒီႏုိင္ငံမွာ ပုိၿပီးဂုဏ္ယူဖုိ႔ေကာင္းတာက
အသက္ႀကီးတဲ့သူႏွင့္ မသန္မစြမ္းသူေတြကုိ bus cube train ေတြေပၚအပါအ၀င္ ေနရာတုိင္းမွာ အထူးဦးစားေပးတာပါဘဲ။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ ဦးစားေပးပါ ဆုိသလုိမ်ိဳးေပါ့။

က်ေနာ္သိတာကေတာ့ ဒီေလာက္မွ်ပါဘဲ။
က်ေနာ့္ထက္ ပုိသိတဲ့သူေတြ လန္ဒန္မွာ အမ်ားႀကီးရွိမွာပါ။
လုိအပ္တာရွိရင္ ထပ္ျဖည့္ေပးၾကပါဦး။

No comments: