Monday 4 May 2009

ေရာျပြမ္းကမၻာ

ေနသည္ ပူျပင္း၏။ ေလာင္ကၽြမ္း၏။ ေတာက္ပ၏။ ျပင္းထန္၏။ တက္ၾကြ၏။
စမ္းေရသည္ ေအးျမ၏။ ေအးခ်မ္း၏။ ၾကည္လင္၏။ ျပတ္သား၏။ တည္ၿငိမ္၏။

ေဒါသသည္ ေနႏွင့္တူ၏။ ေမတၱာသည္ စမ္းေရႏွင့္တူ၏။
ေဒါသ၏ သေဘာသည္ ပူျပင္းေလာင္ကၽြမ္း၏။ ေမတၱာ၏ သေဘာသည္ ၾကည္လင္ေအးျမေသာ သေဘာရွိ၏။ ေဒါသသည္ ျပဳလုပ္က်ဴးလြန္ၿပီးေသာအခါ၌ ေနာင္တဖန္ပူေလာင္ေစ၏။ အရွက္ကုိ ျဖစ္ေပၚေစတတ္၏။ ထုိ႔အတူ ေမတၱာသည္ ျဖစ္ဆဲကာလ၌လည္းေကာင္း ျဖစ္ၿပီးကာလ၌လည္းေကာင္း ေအးျမေသာအသြင္ကုိေဆာင္၏။ စိတ္ကုိ ၿငိမ္းခ်မ္းေစ၏။

သဲကႏၱာရခရီးၾကမ္းသည္ ေန႔အခါ၌ တရွိန္းရွိန္းပူေလာင္၏။ သံလ်ပ္တုိ႔ျဖင့္အတိၿပီး၏။ သဲမႈန္တုိ႔ျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေန၏။
အုိေအစစ္သည္ တျမျမေအးခ်မ္း၏။ တစိမ့္စိမ့္ၿငိမ္းေအး၏။ အေမာကုိ ေျပေပ်ာက္ေစ၏။

ေဒါသသည္ ေန႔အခါ၌ျဖစ္ေပၚသည့္ သဲကႏၱာရခရီးၾကမ္းႏွင့္တူ၏။
ေမတၱာသည္ အုိေအစစ္စိမ့္စမ္းႏွင့္တူ၏။
ေဒါသျဖစ္ေနေသာသူ၏စိတ္သည္ ၾကမ္းတမ္းေနတတ္၏။ ေယာက္ယက္ခတ္ေနတတ္၏။ ဗ်ာမ်ားေနတတ္၏။ လႈပ္ရွားေနတတ္၏။ အမွားအမွန္ကုိ မစဥ္းစားတတ္။
ေမတၱာတရားလက္ကုိင္ထားသူ၏စိတ္သည္ ေပ်ာ့ေပ်ာင္း၏။ တည္ၿငိမ္၏။ ေအးေဆး၏။ တည္ၾကည္၏။ အမွားအမွန္ကုိ ေကာင္းေကာင္းခြဲျခားသိႏုိင္၏။

လူတုိင္း ေဒါသ၏ ဆုိးျပစ္ကုိလည္းေကာင္း ေမတၱာ၏ ေကာင္းက်ိဳးကုိလည္းေကာင္း က်က်နနသိရွိၾက၏
ပူေလာင္ျခင္း ေအးျမျခင္းသေဘာတရားတုိ႔ကုိ သီအုိရီအေနျဖင့္ နားလည္ၾက၏။ ေဒါသႏွင့္ ေမတၱာတုိ႔၏ လုပ္ေဆာင္မႈသေဘာကုိလည္း သေဘာေပါက္ၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေဒါသကုိ ပယ္သတ္ၿပီး ေမတၱာကုိ ေမြးျမဴခ်င္ၾက၏။

သုိ႔ေသာ္ ေဒါသသည္ မာယာအရမ္းမ်ား၏။ တခါတရံ ေကာဓ(အမ်က္ထြက္ျခင္း)အေနနဲ႔ အလည္လာ၏။ တခါတခါ ပဋိဃ(ၾကမ္းၾကဳတ္ျခင္း)အျဖစ္ျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္လာတတ္၏။ တခါတခါ၌မူ ဘယ(ေၾကာက္ျခင္း)ပုံစံျဖင့္ ၀င္ေရာက္လာတတ္၏။ ဘယ္ပုံဘယ္နည္းႏွင့္လာသည္ျဖစ္ေစ ေဒါသသည္ ေဒါသပင္ျဖစ္၏။ ေမတၱာမျဖစ္ႏုိင္။ ေဒါသကုိ ေရွာင္ရွားရင္း ေဒါသႏွင့္ခ်ည္း ရင္ဆုိင္ေနရတတ္၏။ မေတြ႔ခ်င္ေသာ သူကုိမွ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ဒဲ့ဒုိး ေတြ႔ရတတ္သကဲ့သုိ႔ျဖစ္၏။

ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ သာမန္ပုထုဇဥ္လူသားကို မဆုိထားဘိ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ကမၻာတစ္သိန္းပါရမီျဖည့္ခဲ့ေသာ ေဂါတမဘုရားအေလာင္းသည္ ပါရမီျပည့္ေသာ ေ၀ႆႏၱာမင္းလက္ထက္၌ပင္ ေဒါသကုိ ေရွာင္ကြင္းရင္း ေဒါသႏွင့္ပက္ပင္းေတြ႔ခဲ့ရေပေသး၏။ သားသမီးကုိ အလွဴခံလာေသာ ဇူဇကာပုဏၰားသည္ ေရစက္ခံယူၿပီး အလွဴခံၿပီးေသာအခါ မင္းႀကီးေရွ ့၌ပင္ မင္းႀကီး၏ သားသမီးမ်ားကုိ ႀကိဳးျဖင့္တုတ္၏။ တုတ္ျဖင့္ရုိက္၏။ ပါးစပ္ျဖင့္ ဆဲဆုိ၏။ ႀကိမ္းေမာင္း၏။

ေရစက္ခ်လွဴၿပီးေသာ အလွဴပစၥည္းသည္ ေထြးၿပီးေသာ တံေတြးႏွင့္ ဥပမာတူ၏။ ေ၀ႆႏၱရာမင္းႀကီးသည္ သူ၏သားသမီးမ်ားျဖစ္ေသာ ဇာလီႏွင့္ကဏွာဇိန္တုိ႔ကို ဇူဇကာပုဏၰားႀကီးအား ေရစက္ခ်လွဴဒါန္းခဲ့ၿပီးျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူ၏သားသမီးမ်ားသည္ ေထြးၿပီးသား တံေတြးႏွင့္တူ၏။ အနည္းငယ္မွ် တြယ္ၿငိစရာမလုိ။
သုိ႔ေသာ္... သားသမီးသည္ သားသမီးပင္ျဖစ္၏။ မိဘသည္ မိဘပင္ျဖစ္၏။ မိဘသည္ သားသမီးမ်ားအား ကုိယ့္အသက္ေလာက္ ခ်စ္ခင္တတ္ၾက၏။ သားသမီးေနမေကာင္းျဖစ္လ်င္ မိဘေနမေကာင္းသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္၏။ သားသမီးနာက်င္ေနလ်င္ မိဘမ်ား နာက်င္ေနတတ္၏။ ဓမၼတာပင္တည္း။

ေ၀ႆႏၱရာမင္းႀကီးသည္ သူ၏သားသမီးမ်ားအား ႏွိပ္စက္ေနသည္ကုိ ျမင္သည့္အခါ ႏွလုံးသည္းပြတ္ထဲထိ နာက်င္၏။ အသဲကြဲလုမတတ္ ေၾကကြဲရ၏။ အရွင္လတ္လတ္ တံက်င္လွ်ဳိခံရသကဲ့သုိ႔ ပူေလာင္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လက္စြဲေတာ္ သန္လ်က္ကုိ သန္လ်က္အိမ္အတြင္းမွ ဆြဲထုတ္လုိက္၏။ ဇူဇကာပုဏၰားအား အပုိင္းပုိင္း ပုိင္းသတ္ရန္ ႀကံစည္၏။ စဥ္းစား၏။ ေတြးေတာ၏။ ထုိနည္းအားျဖင့္ ေဒါသ၏ အႏုသယအဆင့္ႏွင့္ ပရိယု႒ာနအဆင့္ကုိ မင္းႀကီးကိုယ္တုိင္ က်ဴးလြန္ခဲ့၏။ သုိ႔ေသာ္ ေနာက္ဆုံးျဖစ္ေသာ ၀ီတိကၠမအဆင့္သုိ႔ မေရာက္ခဲ့။ သတိခၽြန္းျဖင့္ သူ၏ေဒါသကုိ ပုိင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္ႀကီး အုပ္ႏုိင္ခဲ့၏။

လူတုိင္း၌ရွိေသာ စိတ္သည္ ပကတိအားျဖင့္ ျဖဴစင္၏။ စင္ၾကယ္၏။ သန္႔ရွင္း၏။
သုိ႔ေသာ္ စိတ္သည္ အၿမဲတမ္းအေရာင္ဆုိးခံရ၏။ ေစတသိက္တုိ႔၏ ျခယ္လွယ္မႈေနာက္ တေကာက္ေကာက္ လုိက္ပါရရွာ၏။ ေစတသိက္က မဲသြားလ်င္ သူပါလုိက္ၿပီး အမဲျဖစ္ရ၏။ ေစတသိက္က ျဖဴျပန္လ်င္ သူပါလုိက္ၿပီး အျဖဴျဖစ္ရျပန္၏။ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းသည့္ ပိတ္စေပၚ၌ ေရာင္စုံေဆးေရးပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္ ေရးဆြဲထားသကဲ့သုိ႔ေပတည္း။

ေဒါသသည္ အမဲျဖစ္၏။ ေမတၱာသည္ အျဖဴျဖစ္၏။
အမဲရွိမွ အျဖဴသည္ ပုိထင္ေပၚ၏။ အျဖဴႏွင့္ယွဥ္မွ အမဲသည္ ပုိသိသာ၏။ အၿမဲတမ္းျဖဴေနလ်င္ အမဲ၏ သေဘာကုိ မသိႏုိင္။ အၿမဲတမ္း မဲေနျပန္လ်င္လည္း အျဖဴ၏ အဆင္းကုိ နားမလည္ႏုိင္။ ေမြးရာပါ မ်က္စိကန္းေနေသာ လူတစ္ေယာက္ကဲ့သုိ႔ျဖစ္ေပ၏။

အခ်ဳပ္ဆုိရေသာ္
ေဒါသသည္ ပူေလာင္ေသာ သေဘာကို ေဆာင္၏။ ေမတၱာသည္ ေအးျမေသာ အသြင္ကုိ ယူ၏။ အပူႏွင့္ယွဥ္မွ အေအးသေဘာကုိ ပုိသိႏုိင္၏။ အေအးႏွင့္တုိင္းတာမွ အပူ၏ သဘာ၀ကုိ ပုိသေဘာေပါက္ႏုိင္၏။ ေဒါသအားႀကီးေသာသူသည္ အပူကႏၱာရခရီးခဲကုိ ျဖစ္သန္းလာ၍ ေမာပန္းေနခုိက္ ရင္ဘတ္ကုိ ေဆာင့္အကန္ခံရသကဲ့သုိ႔ ပူေလာင္နာက်င္တတ္၏။ ေမတၱာဓါတ္အားမ်ားသူသည္ အုိေအစစ္မွ အျပန္ မဒီကညာအေခ်ာအလွေလးက ေအာင္သေျပပန္းႏွင့္ လက္ကမ္းႀကိဳသကဲ့သုိ႔ ေအးျမၾကည္ႏူးရတတ္၏။
သုိ႔ေသာ္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ပုထုဇဥ္လူသားတုိင္းသည္ အပူခ်ည္းသက္သက္လည္း မျဖစ္ႏုိင္။ ထုိ႔အတူ အေအးခ်ည္းသက္သက္လည္း မျဖစ္ႏုိင္ေပ။ အပူအေအး ေရာေႏွာေနေသာ ေရာျပြမ္းကမၻာထဲမွာ က်င္လည္က်က္စားေနၾကျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤကမၻာကုိ ေရာျပြမ္းကမၻာဟု ကၽြႏု္ပ္ကုိယ္တုိင္ ကဗ်ည္းတပ္လုိက္ျခင္းပင္ျဖစ္ေပေတာ့၏။

..............

4 comments:

flowerpoem said...

သယ္ရင္း ကိုကိုေမာင္ေရ "ေဒါသသည္ ပူေလာင္ေသာ သေဘာကို ေဆာင္၏။ ေမတၱာသည္ ေအးျမေသာ အသြင္ကုိ ယူ၏။ အပူႏွင့္ယွဥ္မွ အေအးသေဘာကုိ ပုိသိႏုိင္၏" ဒီစာသားေလးကို မွတ္သြားပါတယ္
ဒီရက္ပိုင္းနည္း၂ အလုပ္မ်ားေနလို႕ ပို႕စ္ေတြ က်ဲေနတာပါ အားေပးတာေက်းဇူးပါ ကိုကိုေမာင္

မသက္ဇင္ said...

ဖတ္ရတာစိတ္ႏွလံုးေအးခ်မ္းလိုက္တာ
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္
ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ

မိုးစက္အိမ္ said...

ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ပုထုဇဥ္လူသားတုိင္းသည္ အပူခ်ည္းသက္သက္လည္း မျဖစ္ႏုိင္။ ထုိ႔အတူ အေအးခ်ည္းသက္သက္လည္း မျဖစ္ႏုိင္ေပ။ အပူအေအး ေရာေႏွာေနေသာ ေရာျပြမ္းကမၻာထဲမွာ က်င္လည္က်က္စားေနၾကျခင္းပင္ျဖစ္၏။
အဲဒါ အရမ္းမွန္တာေပါ. အကိုရာ...အကို
ေတြးတာ ေကာင္းတယ္ဗ်ာ...

Anonymous said...

ဖတ္ရႈမျငီး ျဖစ္မိပါတယ္။ ေဒါသရဲ့သေဘာ.. ေမတၱာရဲ့သေဘာကို ရွင္းလင္းစြာ ျမင္ေယာင္မိတယ္။ ေရာျပြမ္းကမၻာႀကီးထဲမွ အမည္းေရာင္ ေဒါသမ်ားကို တျဖည္းျဖည္း ေဆးေႀကာသန္႔စင္ရင္း အျဖဴေရာင္ ေမတၱာမ်ား တိုးပြားေစဖို႔ အားထုတ္ သြားႀကရမွာပဲ။ ပို႔စ္ေလး အတြက္ ေက်းဇူးဗ်ိဳး။ ေအးခ်မ္းမႈ တစ္ခုေတာ့ ရလိုက္တယ္။