Tuesday, 8 June 2010

အိမ္သာတက္ တရားစီရင္မႈ

အင္တာနက္ကြန္ယက္ႀကီး ကမၻာတစ္၀ွမ္းလုံးျဖန္႔က်က္ေနစဥ္၀ယ္ သူႀကီးကုိကုိေမာင္အုပ္ခ်ဳပ္ေနသည့္ တုံးဖလားရြာ၌မူ အိမ္သာတက္ျခင္းအမႈျဖင့္ ရႈပ္ေထြးလ်က္ရွိေနေပ၏။ ထုိအမႈသည္ ရြာအတြင္းမွ စတင္ခဲ့သည့္အမႈမဟုတ္။ ရြာဦးေက်ာင္းမွ စတင္ျဖစ္ပြါးခဲ့သည့္ အမႈပင္ျဖစ္ေခ်၏။ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္က...

"ဤအမႈသည္ ၀ိနည္းဓမၼကံက်င့္ထုံးႏွင့္ဆုံးျဖတ္၍မျဖစ္ႏုိင္ေခ်။ ေလာကဥပေဒႏွင့္ဆုံးျဖတ္မွ သင့္ေလ်ာ္ေခ်ေတာ့မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိအမႈအား ဘက္စုံေတာ္သည့္ ရြာသူႀကီးကိုကိုေမာင္လက္သုိ႔ အၿပီးသတ္လြဲအပ္လုိက္သည္"

ဟူ၍ လူသူဗုိလ္ပါပရိသတ္အလယ္၌ ေဖာ္ျပပါ အမႈကုိ ရြာသူႀကီးကုိကိုေမာင္လက္ထဲသုိ႔ ထုိးအပ္ခဲ့ေလ၏။

အမႈျဖစ္ပြါးပုံမွာ ေအာက္ပါကဲ့သုိ႔ျဖစ္၏။
တုံးဖလားရြာဦးေက်ာင္းကို လြန္ခဲ့သည့္ ၁၅ႏွစ္ လြန္ႏွစ္မ်ားက စတင္တည္ေထာင္ခဲ့၏။ ရြာအၾကားႏွင့္သုႆာန္အၾကားရွိ ေတာအုပ္ႀကီးကုိ ခုတ္ထြင္ၿပီး ရြာဦးေက်ာင္းကို တည္ေထာင္ထား၏။ ေက်ာင္း၀င္းပရ၀ုဏ္ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္းၿပီး ၿခံတံတုိင္းကာရံစဥ္က သုႆာန္ေျမအနည္းငယ္သည္ ရြာဦးေက်ာင္း၀င္းထဲ ပါခ့ဲေလသတတ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ (လူႀကီးမ်ားေျပာစကားအရ) ရြာဦးေက်ာင္း၌ တေစၦသရဲမ်ား ရံဖန္ရံခါ လာေရာက္ေမႊေႏွာက္တတ္ေလသတတ္။

ရြာဦးေက်ာင္း၀င္းအတြင္း၌ အိမ္သာႏွစ္လုံးရွိ၏။ တစ္လုံးသည္ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္အတြက္ျဖစ္ၿပီး က်န္တစ္လုံးသည္ ကုိရင္ႏွင့္ေက်ာင္းသားတုိ႔အတြက္ျဖစ္သည္။ ႏွစ္လုံးလုံးကုိပင္ ေရွးစတုိင္လ္ ေျမက်င္းေပၚ (တုိင္ေလးတုိင္စုိက္ထူၿပီး) တည္ေဆာက္ထားျခင္းျဖစ္၏။ ပ်ဥ္ခင္း ပ်ဥ္ကာ သကၠယ္မုိး ျဖစ္၏။ အိမ္သာအေဆာက္အဦသည္ ဆယ္ေပပတ္လည္ခန္႔က်ယ္၏။ က်င္းအနက္သည္ ၁၅ ေပခန္႔စီ ရွိ၏။ မုိးကာလ၌ အိမ္သာက်င္းထဲ ေရမ်ားရွိေနတတ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အိမ္သာတက္လွ်င္ ပလုံ.. ပလုံ ဟူေသာ အသံကုိ ၾကားရၿမဲျဖစ္၏။ ၀မ္းေလ်ာလွ်င္မူကား ဖလပ္ ဖလပ္ ဟူေသာ အသံကုိသာ ၾကားရေလ့ရွိ၏။ ေဆာင္းကာႏွင့္ေႏြကာလတုိ႔၌မူ ပလုံ... ပလုံ အသံမ်ားအစား.. ဘုတ္.. ဘုတ္..ဟူေသာအသံ၊ ဖလပ္.. ဖလပ္...အသံမ်ားအစား ေဖာက္..ေဖာက္ ဟူေသာအသံမ်ားသာ ၾကားရေလ၏။ ထုိအသံမ်ားကုိ အေလးစြန္႔ၿပီး စကၠန္႔ပုိင္းအတြင္းၾကားရျခင္းပင္ျဖစ္ေလ၏။ ထုိအသံမ်ားသည္ပင္ အိမ္သာတက္ျခင္း၏ အုိင္ဒီ တစ္ခု ျဖစ္ေနေလေတာ့၏။

ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း သုႆာန္ေျမပါလာျခင္း၊ သုႆာန္ႏွင့္နီးကပ္ေနျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ တေစၦသရဲေျခာက္ျခင္းတုိ႔သည္ ရြာဦးေက်ာင္း၌ ေရပန္းစားလ်က္ရွိေနေလ၏။ တေစၦသရဲေျခာက္ပုံတုိ႔မွာ မ်ားစြာရွိ၏။ အဆုိး၀ါးဆုံးမွာ အိမ္သာတက္စဥ္အေျခာက္လွန္႔ခံရျခင္းပင္ျဖစ္ေလ၏။ ေျခာက္လွန္႔ပုံတုိ႔မွာ ညဘက္အခ်ိန္အခါတြင္ အိမ္သာတက္ေနစဥ္ အိမ္သာထဲသုိ႔ အ၀င္၌ တံခါးအေပၚမွ ဦးေခါင္းကို လွန္း၍ပုတ္ျခင္း၊ အိမ္သာနံရံကုိ တစ္ဒုံးဒုံးထုျခင္း၊ အေလးစြန္႔ၿပီးသည့္အခါ ပလုံ ပလုံ ဖလပ္ ဖလပ္ ဘုတ္ ဘုတ္ ေဖာက္ ေဖာက္ ဟူေသာ အသံတုိ႔ မၾကားရျခင္း၊ အေလးစြန္႔ျခင္းကိစၥၿပီးဆုံးသည့္အခါ စအုိ၀ကုိ လ်ာျဖင့္လာလ်က္ျခင္း၊ စအုိ၀ကုိ ေလျဖင့္ မႈတ္ျခင္း စသည္တုိ႔ျဖစ္၏။

ၾကားဖူးသည္မွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ၀မ္းခ်ဳပ္သူတုိ႔သည္ ဦးေခါင္းအပုတ္ခံရျခင္း၊ အိမ္သာနံရံကုိ တဒုံးဒုံးအထုခံရျခင္းတုိ႔ႏွင့္ႀကဳံေတြ႔ရၿပီး ၀မ္းမွန္သူ ၀မ္းေလ်ာသူတုိ႔သည္ စအုိ၀ကုိ လ်ာျဖင့္အလ်က္ခံရျခင္း၊ အေလးေအာက္သုိ႔ျပဳတ္က်သံ မၾကားရျခင္း၊ စအုိကုိေလျဖင့္အမႈတ္ခံရျခင္းတို႔ ႀကဳံေတြ႔ရေလ့ရွိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိတေစၦသရဲတုိ႔ကုိ ခ်ီးစားတေစၦ၊ ခ်ီးစားသရဲ ဟူ၍ နာမည္ေပးထားၾကေလ၏။

ရြာဦးေက်ာင္း၌ ကုိရင္ ေက်ာင္းသား စုစုေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ရွိ၏။ ညဘက္၌ တေစၦသရဲေၾကာက္ၾကေသာေၾကာင့္ အိမ္သာသုိ႔ သြားၿပီး အေလးစြန္႔၀ံ့သည့္သူမရွိေခ်။ မထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္သည့္အခါ နီးစပ္ရာေနရာတုိ႔၌ တုိးတုိးတိတ္တိတ္ အေပါ့အေလးသြားထားၾကေလ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္း၏ နံရံေဒါင့္မ်ား တိုင္မ်ား၌ ခ်ီးေသးတုိ႔ျဖင့္ ေပက်ံၿပီး ႏွံေစာ္လ်က္ရွိေနေခ်ေတာ့၏။ ထုိသည္ကုိ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္သိရွိၿပီး "ညဘက္ အိမ္သာတက္ခ်င္လွ်င္ အေဖာ္ေခၚသြားရမည္၊ ေခၚ၍ မလုိက္သည့္သူကုိ ႀကိမ္ဒဏ္ ၁၀ ခ်က္ေပးမည္၊ ေက်ာင္းေပၚ၌ အေပ့ါအေလးစြန္႔သူကုိ ႀကိမ္ဒဏ္အခ်က္ ၂၀ ေပးမည္၊ မည္သူစြန္႔သည္ဟု မေပၚေပါက္လွ်င္ အားလုံးကို ႀကိမ္ဒဏ္အခ်က္ ၃၀ စီေပးမည္" ဟူ၌ ကုိရင္ေက်ာင္းသားမ်ားအေပၚ အမိန္႔ထုတ္ေလေတာ့၏။

ထုိေန႔မွစ၍ ကုိရင္ေက်ာင္းသားတုိ႔သည္ အိမ္သာတက္ခ်င္လွ်င္ အေဖာ္ေခၚၿပီးသြားေလ့ရွိၾက၏။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ညဘက္၌ အိမ္သာတက္ခ်င္ၾကသည့္ ကုိရင္ေက်ာင္းသားမ်ား တစ္ေယာက္မကဆုံေလ့ရွိၾက၏။ ေၾကာက္၍ေအာင့္အီးထားသည့္တုိင္ တစ္ေယာက္ေယာက္က အိမ္သာတက္ခ်င္သည္ဟု အသံျပဳလွ်င္ အိမ္သာတက္ခ်င္သည့္အျခားသူကုိေတြ႔ရေလ့ရွိ၏။ အိမ္သာမတက္ခ်င္ဘဲ အေဖာ္လုိက္သြားရလွ်င္လည္း အျပင္ဘက္၌ တစ္ေယာက္ထဲ ထုိင္ေစာင့္ရမည္ကုိ ေၾကာက္လန္႔၍ အိမ္သာထဲ၀င္ကာ အူး..အဲ ညစ္ၿပီး အေလးစြန္႔ေလ့ရွိၾက၏။ ဤပုံဤနည္းျဖင့္ ဒြယံဒြယံ အိမ္သာတက္ၾကသည့္ ဓေလ့သည္ တုံးဖလားရြာဦးေက်ာင္း၏ ျပယုဂ္တစ္ခုျဖစ္ေနေခ်ေတာ့၏။

ႏွစ္ေယာက္အတူ အိမ္သာတက္ျခင္းဆုိသည္မွာ အိမ္သာေဘာင္ေပၚ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထုိင္ကာ ႏွစ္ေယာက္သား ေက်ာခ်င္းကပ္ၿပီး အေလးစြန္႔ၾကျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ကိစၥ၀ိစၥၿပီးသည့္အခါ ခ်ီးတုတ္ခေနာင္း(၀ါးျခမ္းစိပ္)ႏွင့္ သုတ္သင္ေလ့ရွိၾက၏။ အသုံးျပဳၿပီး တုတ္ခေနာင္းကုိ အိမ္သာက်င္းထဲသုိ႔ ပစ္ခ်ေလ့ရွိၾက၏။ တစ္ခါတစ္ရံ၌မူ တုတ္ခေနာင္းကုိ ခပ္ရွည္ရွည္စိပ္ထားၿပီး အေလးစြန္႔ျခင္းကိစၥၿပီးသည့္အခါ ႏွစ္ေယာက္သား တုိင္ပင္ၿပီး တုတ္ခေနာင္းတစ္ေခ်ာင္းတည္းျဖင့္ ႏွစ္ေယာက္လုံး၏ စအုိ၀အညစ္အေၾကးကုိ ၿပိဳင္တူသုတ္သင္ေလ့ရွိၾက၏။ ခဲတစ္လုံးတည္းျဖင့္ ငွက္ႏွစ္ေကာင္ပစ္သကဲ့ပင္တည္း။

တစ္ည၌ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားမ်ားျဖစ္သည့္ ထြန္းခင္ႏွင့္ေက်ာ္ႏုိင္တုိ႔သည္ ႏွစ္ေယာက္အတူ အိမ္သာသြားတက္ၾက၏။ တုတ္ခေနာင္း(၀ါးျခမ္းစိပ္)တစ္ခု ခပ္ရွည္ရွည္ကို နီးရာကဆြဲယူၿပီး ႏွစ္ေယာက္အတူသုတ္သင္ဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္ထားၾက၏။ ထြန္းခင္သည္ ကိစၥ၀ိစၥၿပီးခ်ိန္၌ ေက်ာ္ႏုိင္ကုိ အဆင္သင့္ျဖစ္ၿပီလား ဟူ၍ ေမး၏။ ေက်ာ္ႏုိင္က မီးစိမ္းျပလိုက္၏။ ထို႔ေနာက္ ထြန္းခင္သည္ အညစ္အေၾကးသုတ္သင္ရန္ ယူေဆာင္လာသည့္ တုတ္ခေနာင္း(၀ါးျခမ္းစိပ္)ရွည္ကို စအို၀ေအာက္သုိ႔ ထုိးပုိ႔လုိက္၏။ ထုိအခ်ိန္၌......

"အားးးးးးးးးး သ..သ...သရဲ...ကိုက္တယ္................"

ဟူေသာ ေက်ာ္ႏုိင္၏ စူးစူးရွရွ သံကုန္ဟစ္ေအာ္လုိက္သည့္ အသံသည္ ညဥ့္အေမွာင္ကုိ ေဖာက္ထြင္းသြားေလေတာ့၏။ ႏွစ္ေယာက္သား သရဲေျခာက္သည္ဟုမွတ္ယူကာ ခ်ီးတုတ္ခေနာင္းကို ပစ္ခ်ထားခဲ့ၿပီး အိမ္သာထဲမွ ထြက္ေျပးလာခဲ့ၾကေလ၏။ ေက်ာင္းေပၚေရာက္လာၿပီးေနာက္ ေက်ာ္ႏုိင္မွာ ဖင္နာသည္ဆုိၿပီး ဖင္ကုိလက္၀ါးျဖင့္အုပ္ကာ တစ္ရႈပ္ရႈပ္ငုိယုိၿပီးေနာက္ ေမ့ေျမာသြားေလေတာ့၏။

ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္သည္လည္း ေအာ္ဟစ္ဆူညံသံေၾကာင့္ တရားရႈမွတ္ေနရာမွထလာၿပီး ကုိရင္ေက်ာင္းသားမ်ား အိပ္စက္ရာေနရာသုိ႔ လာခဲ့ေလ၏။ အေၾကာင္းစုံေမးျမန္းၿပီးေနာက္ ေမ့ေျမာေနသည့္ ေက်ာ္ႏုိင္ကုိ ႏွာႏွပ္ေပးေစၿပီး သတိရေစ၏။ ထုိ႔ေနာက္ ေက်ာ္ႏုိင္၏ ဖင္ကုိလွန္၍ ၾကည့္လုိက္ရာ မစင္ေတြေပေနသည့္စအုိ၀၌ မစင္ေရာေရာ ေသြးေရာေရာျဖစ္ေနသည္ကုိ ေတြ႔ရေလ၏။ ေသခ်ာသုတ္သင္ၾကည့္ရႈလုိက္ေတာ့မွ စအုိ၀နေဘးသား၌ လက္မ၀က္ခန္႔ ရွည္ေမ်ာေမ်ာ ျပတ္ရွရာကုိ ေတြ႔လုိက္ရေလေတာ့၏။ (ဘုရား.... ဘုရား... တကယ္မ်ား သရဲကုိက္ခဲ့ေလသလား။)

အျဖစ္မွန္ကုိ ေသခ်ာစစ္ေဆးရန္ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္သည္ လက္ႏွိပ္ဓါတ္မီးကုိကုိင္ေဆာင္ကာ ကုိရင္ေက်ာင္းသားတစ္ခ်ိဳ ့ကုိ ေခၚယူၿပီး သူတုိ႔တက္ခဲ့သည့္ အိမ္သာသုိ႔ သြားၾကည့္ေလ၏။ အိမ္သာထဲသုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ အိမ္သာၾကမ္းျပင္ေပၚ၌ ခပ္ရွည္ရွည္၀ါးျခမ္းစိပ္တစ္ခုကုိ ေတြ႔ရေလ၏။ ထုိ၀ါးျခမ္းစိပ္တစ္ဘက္ထိပ္ျဖား၀န္းက်င္၌ ေသြးစအနည္းငယ္ေပေရေနသည္ကုိလည္း ေတြ႔ရ၏။ ထုိေသြးစ ေပေရေနသည့္ဘက္၌ ခပ္ၿမိၿမိထက္လွသည့္ တင္းေၾကာ (၀ါးကုိ ျခမ္းစိပ္သည့္အခါ၌ ျဖစ္ေပၚေလ့ရွိေသာ ဓါးကဲ့သုိ႔ ထက္လွသည့္ ၀ါးျခမ္းအသြား၊ ၀ါးေၾကာ)ကိုလည္း ေတြ႔ျမင္ရေလ၏။ အျဖစ္အပ်က္အားလုံးကုိ ဆရာေတာ္ သေဘာေပါက္ နားလည္သြား၏။ ထြန္းခင္ႏွင့္ေက်ာ္ႏုိင္တုိ႔ကုိ သရဲေျခာက္ခ့ဲသည္မဟုတ္၊ ေက်ာ္ႏုိင္ကုိလည္း သရဲကုိက္ခဲ့သည္မဟုတ္။ အမွန္မွာ ခ်ီးကုန္းစဥ္ ၀ါးျခမ္းစိပ္အဖ်ား၌ ရွိေသာ တင္းေၾကာအရွခံခဲ့ရျခင္းပင္တည္း။

ထြန္းခင္က တုတ္ခေနာင္းကုိ အားနဲ႔ထုိးခုိက္ ေက်ာ္ႏုိင္ကသူ႔စအုိကုိ ေအာက္သုိ႔ အနည္းငယ္ခ်ခ်ိန္ႏွင့္ႀကဳံႀကိဳက္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ အရွခံခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ရွိ၏။ ေက်ာင္းေပၚသုိ႔ ျပန္တက္ၿပီး ထြန္းခင္ကုိ ေမးၾကည့္လိုက္ေတာ့လည္း "ဆရာေတာ္ထင္တ့ဲအတုိင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ တပည့္ေတာ္လဲ ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန႔္နဲ႔ဆုိေတာ့ သိပ္မမွတ္မိေတာ့ဘူး" ဟုေျပာေလ၏။ ဆရာေတာ္လည္း ေက်ာ္ႏုိင္၏ စအုိ၀ျပတ္ရွနာကုိ မႏၱေလးၿမိဳ့ ေမာရဂီ၀ါရပ္ကြက္က ထုတ္လုပ္သည့္ ေမာရိယမန္းေဆးျဖင့္အုံေပးလုိက္ၿပီး ကုိရင္ေက်ာင္းသားမ်ားကို "သရဲဆုိတာ အမွန္တကယ္မရွိေၾကာင္း၊ ကုိယ့္စိတ္နဲ႔ကုိယ္အေျခာက္ခံရျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဘုရားစာသာ ပုံမွန္ရြတ္ဖတ္ေနရင္ ဘာမွေၾကာက္စရာမလုိေၾကာင္း" အားေပးစကားေျပာၾကားကာ ေဘာဂခန္းသို႔ ျပန္၀င္သြားၿပီး တရားဆက္လက္မွတ္ေနေလ၏။ ကုိရင္ေက်ာင္းသားမ်ားလည္း အိပ္စက္ၾကေလ၏။

ေနာက္တစ္ေန႔၌ ထုိအေၾကာင္းအရာကုိ ထြန္းခင္၏ မိဘမ်ားႏွင့္ေက်ာ္ႏုိင္၏ မိဘမ်ား အသီးသီးသိရွိသြားၾကကာ သူ႔သားမွားသည္ ငါ့သားမွန္သည္ ဟူ၍ ျငင္းခုန္မႈႀကီး ျဖစ္ၾကေလေတာ့၏။ ေက်ာ္ႏုိင္၏ မိဘမ်ားက ေက်ာ္ႏုိင္၏ စအုိအနာကုိ ေဆးကုသရန္ ကုသစရိတ္လုိခ်င္ၾက၏။ ထြန္းခင္၏ မိဘမ်ားက မေတာ္တဆ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ၾကသည့္အတြက္ အေလ်ာ္ေၾကးေပးရန္မလုိဟု ကန္႔ကြက္ၾက၏။ ထုိ႔ေနာက္ ႏွစ္ဘက္မိဘမ်ားသည္ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ထံသုိ႔ သြားေရာက္ခါ အမွားအမွန္အတြက္ အေျဖတစ္ခုခုဆုံးျဖတ္ေပးဖုိ႔ ေလ်ာက္ထားေတာင္းဆုိၾကေလေတာ့၏။ ဆရာေတာ္ကလည္း ေက်ာ္ႏုိင္ကုိ သူေဆးကုသေပးမည္ မိဘအခ်င္းခ်င္းေၾကေအးၾကပါ ဟု နားခ်၏။ သုိ႔ေသာ္ အေလ်ာ္အေၾကးလုိခ်င္ေသာ ေက်ာ္ႏုိင္၏ မိဘမ်ားသည္ ဆရာေတာ္၏ စကားကုိ နားမေထာင္ဘဲ သူတုိ႔၏သားေက်ာ္ႏုိင္အတြက္ ကုသစရိတ္ကုိ ထြန္းခင္၏ မိဘမ်ားက အေလ်ာ္ေပးရန္ ဆရာေတာ္မွတစ္ဆင့္ အမိန္႔ရွိဖုိ႔ အတင္းအဓမၼေတာင္းဆုိလာေလေတာ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္သည္ အထက္ကေဖာ္ျပခဲ့သည့္.... "ဤအမႈသည္ ၀ိနည္းဓမၼကံက်င့္ထုံးႏွင့္ဆုံးျဖတ္၍မျဖစ္ႏုိင္ေခ်။ ေလာကဥပေဒႏွင့္ဆုံးျဖတ္မွ သင့္ေလ်ာ္ေခ်ေတာ့မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိအမႈအား ဘက္စုံေတာ္သည့္ ရြာသူႀကီးကိုကိုေမာင္လက္သုိ႔ အၿပီးသတ္လြဲအပ္လုိက္သည္" ဟူေသာ အမႈလြဲအပ္မႈကုိသာ ျပဳလုပ္လုိက္ေလေတာ့၏။

ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအမႈ သူႀကီးသုိ႔ပတ္ ဆုိသကဲ့သုိ႔ ဤကဲ့သုိ႔ အေသးအဖြား ျပႆနာေလးေတြကစၿပီး ႀကီးႀကီးမားမားျပႆနာမ်ားထိ ရြာသူႀကီးကုိကိုေမာင္ဆုံးျဖတ္ေပးရေလ့ရွိ၏။ ဆုံးျဖတ္ေပးသည့္ေန႔တုိင္း ရြာလုံးကၽြတ္ သူႀကီးအိမ္၌ လာေရာက္စုေ၀းၾက၏။ ရြာလုံးကၽြတ္လုံးကုိပင္ ထမင္းေကၽြးရေလ၏။ ကုသုိလ္ထူးလွေပစြတကား။ အကယ္၍သာ မစ္စ္ကုိကိုေမာင္မ်ားရွိခဲ့ျငားအ့ံ။ တြတ္ပီကုိ မေသးမွ်င္ေအာ္ေငါက္သည့္ "ေတာ္...ကတြတ္ပီ" ဟူေသာ အသံကဲ့သုိ႔ အသံစူးစူးခါးခါးကို မခၽြတ္ဧကန္ ၾကားရေပလတၱံ႔ း၀)။

ႏွစ္ဘက္မိဘမ်ားႏွင့္ရြာသူရြာသားမ်ားေရွ ့ေမွာက္၌ပင္ ထြန္းခင္ႏွင့္ကံေမာင္တုိ႔ကုိ စစ္ေဆးေလ၏။

"ကဲ... ထြန္းခင္... မင္းကုိ အရင္ေမးမယ္"

"ဟုတ္ကဲ့ပါ သူႀကီးမင္း"

"မင္းႏွင့္ေက်ာ္ႏိုင္ႏွင့္ ရန္ၿငိဳးရန္စရွိခဲ့ဖူးသလား"

"မရွိခဲ့ပါဘူး သူႀကီးမင္း.. သူႏွင့္က်ေနာ္မ်ိဳးႏွင့္က အရမ္းခ်စ္ခင္ၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းစစ္စစ္ႀကီးေတြပါ"

"မင္းအိမ္သာတက္ၿပီးတဲ့အခါမွာ သူ႔စအုိ၀ကုိ ခ်ီးတုတ္ခေနာင္းနဲ႔ ထုိးဖုိ႔ႀကိဳတင္ႀကံရြယ္ခဲ့သလား"

"မႀကံရြယ္ခဲ့ပါဘူး သူႀကီးမင္း"

"ဒါျဖင့္ အဲဒီ တုတ္ခေနာင္းကုိ မင္းဘယ္က ရခဲ့တာလဲ"

"ေက်ာင္း၀င္းထဲမွာ စုိက္ထားတဲ့ ဘူးသီးပင္ကုိ စင္ခံဖုိ႔ ၀ါးလုံးေတြကုိ ခြဲျခမ္းထားတဲ့ ေနရာက ရခဲ့တာပါ သူႀကီးမင္း"

"ေအး.. ဟုတ္ၿပီ။ မင္းခဏနားပါ။ အခု.. ေက်ာ္ႏုိင္ကုိ ေမးမယ္"

"ေက်ာ္ႏိုင္... ခုနက ထြန္းခင္ေျပာသြားတာ အကုန္လုံး မွန္သလား"

"မွန္ပါတယ္ သူႀကီးမင္း"

"မင္းႏွင့္သူႏွင့္ ရန္ျဖစ္ဖူးသလား"

"မျဖစ္ဖူးပါဘူး သူႀကီးမင္း"

ထုိအခုိက္၌ ထြန္းခင္၏ မိဘႏွစ္ပါးသည္ ၿပဳံးရႊင္ရႊင္ျဖစ္ေနကာ ေက်ာ္ႏုိင္၏မိဘႏွစ္ပါးတုိ႔မွာ ၿပိဳမလုိ ညိဳမလုိ ရြာေတာ့မယ့္ မုိးကဲ့သုိ႔ အုံမႈိင္းမႈိင္းျဖစ္ေနေခ်၏။

"မင္း.. အခုလုိ ဒဏ္ရာရသြားေတာ့ ထြန္းခင္ကုိ မုန္းသြားသလား"

"မမုန္းပါဘူး သူႀကီးမင္း။ သူက က်ေနာ္မ်ိဳးရဲ့ အခ်စ္ဆုံးသူငယ္ခ်င္းပါ"

"အခု ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ ကိစၥမွာ ဘယ္သူမွားတယ္လုိ႔ မင္းထင္သလဲ"

"မေတာ္တဆျဖစ္ခဲ့တဲ့အတြက္ ဘယ္သူမွ မမွားပါဘူး သူႀကီးမင္း"

"ဒါျဖင့္ မင္းဒဏ္ရာကုိ ကုသဖုိ႔ ထြန္းခင္က ပုိက္ဆံေပးရင္ မင္း လက္ခံမွာလား"

ေက်ာ္ႏုိင္သည္ သူ႔မိဘႏွစ္ပါးကုိ တစ္လွည့္ ထြန္းခင္ကုိတစ္လွည့္ၾကည့္ၿပီး ေတြေ၀ေန၏။ မိဘႏွစ္ပါးက "လက္ခံမယ္လုိ႔ေျပာလုိက္" ဟူေသာ မ်က္ႏွာထားျဖင့္ ေက်ာ္ႏုိင္ကို မ်က္လုံးကစားျပ၏။ ထြန္းခင္သည္ ေခါင္းကိုေအာက္သုိ႔ ငုံ႔ထား၏။ ေက်ာ္ႏုိင္သည္ ဆြ႔ံအေနသူကဲ့သုိ႔ စကားတစ္လုံးမွ ထြက္မလာေတာ့ေပ။

"ကုိင္း...ေျပာေလ... ဘာလုပ္ေနတာလဲ.... လက္ခံမွာလား လက္မခံဘူးလား...."

ဟု ခပ္ဆတ္ဆတ္ေအာ္ေငါက္ၿပီး ေမးလုိက္သည့္အခါ ေက်ာ္ႏုိင္သည္ အေယာင္ေယာင္အမွားမွားျဖင့္

"လက္မခံခ်င္ပါဘူး သူႀကီးမင္း"

ဟူ၍ ရြာသူရြာသားအားလုံးေရွ ့ေမွာက္၌ အေလ်ာ္ေပးမည့္ေငြကို လက္မခံႏုိင္ေၾကာင္း အတည္ျပဳေျပာဆုိေလေတာ့၏။

"ကဲ.. အမိန္႔ေတာ္ ခ်မွတ္မယ္.."

ရြာသူရြာသားမ်ားအားလုံး ကြန္ပ်ဴတာရွပ္ေဒါင္းခ်လုိက္သကဲ့သုိ႔ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္သြားၾကေလ၏။

"ယခု.. ေက်ာ္ႏုိင္စအုိ၀ကို ၀ါးျခမ္းရွသည့္ကိစၥသည္ ႀကိဳတင္ႀကံစည္မႈမဟုတ္၊ မေတာ္တဆမႈသာျဖစ္ေပသည္။ ကာယကံရွင္ႏွစ္ဦးတုိ႔သည္လည္း သူငယ္ခ်င္းအရင္းေခါက္ေခါက္ႀကီးျဖစ္ၾကေလသည္။ အေလ်ာ္အစားကုိလည္း သူတုိ႔မလုိလားၾက။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အမႈကုိ ဤကဲ့သုိ႔ ဆုံးျဖတ္လုိက္သည္။ ထြန္းခင္သည္ ေက်ာ္ႏုိင္အား အေလ်ာ္ေငြ ေပးေဆာင္ရန္မလုိ။ သုိ႔ေပမဲ့ ထြန္းခင္သည္ ေက်ာ္ႏုိင္အား ေက်နပ္သည္အထိ အုိင္ အမ္မ္ ေဆာရီး မုိင္ ဖရင့္ဒ္ ဟု ေတာင္းပန္သမႈ ျပဳရမည္။ မိဘမ်ား ၀င္စြက္ခြင့္မရွိ။ ေနာက္ေနာင္ အိမ္သာတက္လွ်င္ ႏွစ္ေယာက္အတူ ထုိင္ၿပီးမတက္ရ။ တစ္ေယာက္ၿပီးမွ တစ္ေယာက္တက္ရမည္။ မလိုက္နာပါက ျပစ္ဒဏ္ ေငြဒဏ္ႏွစ္ရပ္လုံးတစ္ၿပိဳင္နက္ ခ်မွတ္မည္။ သူႀကီးအမိန္႔..."

အမႈကိစၥျပတ္သြားၿပီျဖစ္၍ လူထုပရိသတ္ႀကီး လႈပ္လႈပ္ရြရြျဖင့္ ထျပန္ၾကရန္ တာစူေနၾက၏။ ထုိအခိုက္၌.......

"ရြာသူရြာသားမ်ားအားလုံးကုိလည္း တစ္ပါတည္း အမိန္႔ခ်မွတ္လုိက္မည္"

ဟူေသာ သူႀကီးကုိကိုေမာင္ စကားေၾကာင့္ အားလုံး အံ့ၾသသြားၾက၏။ ေနာက္ၿပီးျပန္ထိုင္ေနၾကေလ၏။

"ယခုျပႆနာသည္ အိမ္သာ၌ တုတ္စကၠဴကုိသာ အသုံးျပဳၾကသည့္အတြက္ ျဖစ္ေပၚလာရေသာ ျပႆနာပင္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တုတ္စကၠဴအသုံးျပဳသည့္ ရုိးရာမွ ေရကုိ အသုံးျပဳသည့္ရုိးရာသုိ႔ ေျပာင္းလဲၿပီး ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသုံးအိမ္သာ အပါအ၀င္ ရြာတြင္းရွိ အိမ္သာမ်ားအားလုံး တစ္လအတြင္းေရေလာင္းအိမ္သာ တည္ေဆာက္ၾကဖုိ႔ အမိန္႔ခ်မွတ္လုိက္သည္.. အကယ္၍ မလုိက္နာပါက (သို႔မဟုတ္) ပ်က္ကြက္ပါက ရပ္ပယ္ရြာပယ္မိသားစုအျဖစ္သတ္မွတ္မည္... သူႀကီးအမိန္႔.."

ရြာသူႀကီးကုိကိုေမာင္၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္အၿပီးမွာ ရြာသားမ်ား ေစာဒကမတက္ရဲဘဲ မ်က္ႏွာမူတူတူျဖင့္ထြက္ခြါသြားၾကေလ၏။ သူႀကီးကြယ္ရာ၌မူ...

"သူႀကီးကုိကိုေမာင္ အရမ္းေတာ္တာဘဲ။ ဆုံးျဖတ္ခ်က္က ပုိင္ႏုိင္လုိက္တာ"

"ဟုိေသခ်င္းဆုိးေလးႏွစ္ေကာင္ေၾကာင့္ ငါတုိ႔ ပင္ပန္းရေတာ့မွာ"

"သူႀကီးကုိကုိေမာင္ကလဲ ပဲေတြခ်ည္းဘဲ"

"ေရကုိ တစ္ခါမွ အသုံးမျပဳဖူးေတာ့ ဘယ္လုိေနမလဲ မသိဘူး"

"တုိ႔ကေတာ့ တုတ္စကၠဴခုိးအသုံးျပဳရမွာဘဲ"

"ဘယ္လုိဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေရေလာင္းအိမ္သာဆုိေတာ့ အနံ႔သက္သာတာေပါ့"

တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္စကားသံတုိ႔ျဖင့္ ဆူညံလ်က္ ရွိေနေလေတာ့၏။ ထုိသုိ႔ပင္ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ျဖစ္ေနၾကေသာ္ျငားလည္း ရြာသူႀကီးအမိန္႔မုိ႔ မည္သူမွ မလြန္ဆန္ရဲဘဲ ေနာက္တစ္ေန႔၌ အ၀ယ္ေတာ္ တစ္ေယာက္အား ေကာလင္းၿမိဳ့သုိ႔လြတ္လုိက္ၿပီး အိမ္သာခြက္အစုံ ၃၃ စုံ အ၀ယ္ခိုင္းလုိက္ၾကေလသည္။ ရြာသူရြာသားအားလုံးတုိ႔သည္ကား ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၀င္းထဲသုိ႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးႏွင့္ကုိရင္ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ေရေလာင္းအိမ္သာတည္ေဆာက္ဖုိ႔ အင္တုိက္အားတုိက္စုေ၀း ေရာက္လာခဲ့ၾကေလ၏။ အနက္ ၁၀ေပ အလ်ား ၁၀ေပ အနံ ၅ ေပရွိ က်င္းကုိတူးၾကရန္ ၁၀အိမ္တစ္စုစီျဖင့္ ပထမဆယ္အိမ္စု ၄ ေပ၊ ဒုတိယႏွင့္တတိယဆယ္အိမ္စု ၃ေပစီ တူးၾကေလေတာ့၏။

ဤသုိ႔ျဖင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသုံးခန္းတြဲေရေလာင္းအိမ္သာ (ဘုန္းႀကီးအိမ္သာတစ္ခန္း၊ ကုိရင္အိမ္သာတစ္ခန္း၊ ေက်ာင္းသားအိမ္သာတစ္ခန္း)ႀကီးႏွင့္ ရပ္ရြာအတြင္းရွိ အိမ္တုိင္းေစ့ ေရေလာင္းအိမ္သာတည္ေဆာက္ျခင္းတုိ႔သည္ တစ္လအတြင္း လုံး၀ၿပီးဆုံးေအာင္ျမင္ျခင္းသို႔ ေရာက္ေလေတာ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရေလာင္းအိမ္သာေအာင္ျမင္ပြဲႀကီးကုိ ရြာဦးေက်ာင္း၀င္းအတြင္း၌ ရြာလုံးကၽြတ္ ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲ က်င္းပၾကေလ၏။ ရြာ၏လွပ်ိဳျဖဴတုိ႔ႏွင့္ကြမ္းေတာင္ကုိင္တုိ႔ျဖင့္ဖြဲ႔စည္းထားေသာ ၀တ္ရြတ္အသင္းတုိ႔မွ သံၿပိဳင္ရြတ္ဆုိသည့္....

"သူႀကီးကုိေမာင္၊ ရြာဂုဏ္ေဆာင္၊ ဂုဏ္ေရာင္ဂုဏ္၀ါလင္းပါေစ။
အပ်ိဳလွလွ၊ အိမ္ေထာင္က်၊ ထာ၀ရခ်စ္ႏုိင္ပါေစ။

အပ်ိဳစစ္စစ္၊ ရတုံလစ္၊ အခ်စ္ေမတၱာခုိင္ပါေစ။

တုံးဖလားရြာ၊ ေအာင္ျမင္တာ၊ ကမၻာတစ္၀ွမ္းသိပါေစ။

ကုိေမာင္သူႀကီး၊ စပ္ၿဖီးၿဖီး၊ တစ္ခြီးခြီးရယ္ေမာႏုိင္ပါေစ။
"

ဟူေသာ သံေပါက္ကဗ်ာတုိ႔သည္လည္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းအတြင္းက်င္းပသည့္ ေရေလာင္းအိမ္သာေအာင္ပြဲ၌ မုိးသုိ႔တုိင္ ညံေနေလေတာ့၏။ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္သည္လည္း ၀မ္းသာအားရျဖစ္၊ ရြာသူရြာသားတုိ႔သည္ အစ၌ ညီးညဴၾကေသာ္လည္း အားလုံးေအာင္ျမင္ၿပီးဆုံးသြားသည့္အခါ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးမဆုံးရွိၾကေလ၏။ တစ္ဆင့္စကားအရ ေရေလာင္းအိမ္သာေက်းဇူးေၾကာင့္ အိမ္ေထာင္ေရးကိစၥ၌လည္း မ်ားစြာပုိမုိ သာယာစုိေျပလ်က္ရွိၾကေလသတတ္။

ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္သည္ ေက်းဇူးတင္လြန္းလွ၍ ဘိလပ္သုိ႔ထြက္ခြါေတာ့မည့္ သူႀကီးကုိကိုေမာင္ကုိ သူကုိယ္တုိင္ စိပ္ေနက် ၁၀၈ လုံးပုတီးတစ္ကုံးကို လက္ေဆာင္ေပးေလ၏။ သူႀကီးကုိကုိေမာင္က "ဆရာေတာ္ ဘုရား.... တပည့္ေတာ္ ဘိလပ္သြားတာဟာ ပုတီးစိပ္ဖို႔သြားတာမဟုတ္ဘူး၊ ပုတီးစိပ္ခ်ိန္ အမ်ားႀကီး မေပးႏုိင္ဘူးဒါေၾကာင့္ အခ်ိန္နည္းနည္းနဲ႔ အပတ္ေရ မ်ားမ်ားရမဲ့ ပုတီးကုိသာစြန္႔ပါ" ဟု ျပန္ေလ်ာက္လုိက္သျဖင့္ ၁၀၈ လုံးပုတီးကုိ ျပန္ယူလိုက္ၿပီး ဘုရားခန္းတုိင္တစ္တုိင္၌ ခ်ိတ္ဆြဲထားသည့္ စကား၀ါသားျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ ဂုဏ္ေတာ္ကုိးပါး ၉ လုံးပုတီးတစ္ကုံးကုိ ေပးခဲ့ေလ၏။

သူႀကီးကုိကုိေမာင္သည္ ဘိလပ္ျပည္သုိ႔ေရာက္ရွိၿပီး အမ်ားတကာ စား၀တ္ေနေရးအဆင္မေျပျဖစ္ေနၾကေသာ္လည္း သူကုိယ္တုိင္မွာမူ အားလုံးေခ်ာေခ်ာေမာေမာ စုိစုိေျပေျပျဖစ္ေနသျဖင့္ တစ္ခုခုေတာ့ တစ္ခုခု ထူးဆန္းေနသကဲ့သုိ႔ ခံစားေနရေလ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ေပးခဲ့သည့္ စကား၀ါသားျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ပုတီးကုိ ဆန္းစစ္ၾကည့္ေလရာ ထူးဆန္းတုိက္ဆုိင္စြာပင္ ကုိးန၀င္းေလးခါမိေနျခင္းကုိ ေတြ႔ရွိေလေတာ့၏။ ထုိ ကုိးန၀င္းတုိ႔မွာ..

ဂုဏ္ေတာ္ ကုိးပါး ၉ လုံး ပုတီး= ()
စကား၀ါ=(စ +ကား+၀ါ ၄= ၉)
ကုိကိုေမာင္= (ကုိ
+ ကုိ + ေမာင္ ၅= ၉)
ဘိလပ္= (ဘိ
+ လပ္ ၄= ၉)

ဟူ၍ပင္ ျဖစ္ေလေတာ့၏။ ထပ္ၿပီး ဆက္စပ္ေတြးေတာေလရာ ေနာက္ထပ္ ကိုးန၀င္း ၅ ခါ ထပ္မိေနျခင္းကုိ မ်က္၀ါးထင္ထင္ ေတြ႔ျမင္ရေလေတာ့၏။ ထြန္းခင္ႏွင့္ေက်ာ္ႏုိင္ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည့္ကိစၥသည္ ည ကုိးနာရီအခ်ိန္ အိမ္သာ (ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား အေခၚ ကုဋီ)၌ ၀ါးျခမ္းစိပ္ရွခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေလ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္...

နာရီ = ()
၀ါးျခမ္းစိပ္ (၀ါး
+ ျခမ္း + စိပ္ ၃= ၉)
ထြန္းခင္ (ထြန္း
+ ခင္ ၂= ၉)
ေက်ာ္ႏုိင္ (ေက်ာ္
+ ႏုိင္ ၇= ၉)
ကုဋီ (ကု
+ ဋီ ၇= ၉)

ဟူ၍ ကုိးန၀င္း ၅ ခါတိတိမိေနေလ၏။ စုစုေပါင္း ေရတြက္ၾကည့္လုိက္ရာ ကုိးန၀င္းကုိ ကုိးခါတိတိမိေနျခင္းေၾကာင့္ ကုိးန၀င္းေအာင္ေနသည့္အတြက္ ရြာသူႀကီးကုိကိုေမာင္သည္ ဘိလပ္၌ သာယာစုိေျပ ၾကည္ႏူး၀မ္းသာ က်န္းမာခ်မ္းသာလ်က္ ရွိေနေခ်ေတာ့၏။ ဤသို႔လွ်င္ သူႀကီးကုိကုိေမာင္တစ္ေယာက္ အိမ္သာတက္တရားစီရင္မႈမွသည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းအပါအ၀င္ ရြာလုံးကၽြတ္ေရေလာင္းအိမ္သာအသုံးျပဳမႈ၊ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္၏ ၾကည္ႏူးဖြယ္မ်က္ႏွာအေနအထား၊ ဘိလပ္သုိ႔ ထြက္ခြါခါနီး ဆရာေတာ္ေပးစြန္႔ခဲ့သည့္ အပတ္ေရမ်ားမ်ားရသည့္ျပင္ ကုိးန၀င္းပါ မိေနသည့္ စကား၀ါသား ပုတီးတစ္ကုံး၊ စသည့္စသည့္ အတိတ္က အရိပ္တုိ႔ကုိ စဥ္းစားရင္း ၾကည္ႏူးပီတိျဖစ္မႈႏွင့္အတူ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ကို စိတ္မွန္းၿပီး လက္အုပ္အႀကိမ္ႀကိမ္ခ်ီ ကန္ေတာ့ေနမိေလေတာ့သတည္း။ ။


မွတ္ခ်က္။
ရြာဦးေက်ာင္းေရေလာင္းအိမ္သာ(ကုဋီ)တည္ေဆာက္မႈမွတ္တမ္းဓါတ္ပုံမ်ားကုိ အနည္းငယ္ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါသည္။

အိမ္သာ(ကုဋီ)အေဟာင္း

ေရေလာင္းအိမ္သာ (ကုဋီ) စတင္တည္ေဆာက္မႈ

ေရေလာင္းအိမ္သာ (ကုဋီ) ၿပီးစီးမႈ အေျခအေန


....

28 comments:

Anonymous said...

ေကာင္းတယ္။ သံေပါက္ေလးေတြေရာ၊ ဝတၳဳေလးေရာ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္။

Anonymous said...

အရမ္းကုိဖတ္လုိ႕ေကာင္းတာပဲ...ဖတ္ရင္းနဲ႕ရယ္မိပါ၏

ေရႊရတုမွတ္တမ္း said...

ေကာင္းပါ့ဗ်ား..ဟာသေလးေႏွာျပီးေရးထားတာကလဲ..
ဖတ္ရတဲ့သူေပ်ာ္စရာပဲ..ဒါနဲ႔စကားမစပ္
ေရေလာင္းအိမ္သုံးလို႕ အိမ္ေထာင္ေရးသာယာတယ္ဆိုတာ သိတ္သေဘာမေပါက္လို႔ အက်ယ္တဝန္႔ရွင္းျပပါဦး

သူႀကီးမင္း (တုုံးဖလား) said...

ဘေက်ာက္ေရ..
အဲဒီကိစၥေတာ့ က်ေနာ္လဲ ေကာင္းေကာင္းသိဘူးဗ်။ အိမ္ေထာင္သည္ေတြ တုိးတုိးေျပာေနသံၾကားလို႔ တစ္ဆင့္စကားနဲ႔ ေရးလုိက္တာပါ း၀)။
ဘယ္လုိဘယ္ပုံ အိမ္ေထာင္ေရးသာယာၾကသလဲဆုိတာကုိ ေနာက္တစ္ခါ ရြာေျမာက္ပုိင္းက ေဒၚေအးတင္ကုိေမးၾကည့္လုိက္ဦးမယ္။ သူကပြင့္ပြင့္လင္းလင္းဆုိေတာ့ ေျပာျပမွာ ေသခ်ာတယ္ း၀)။

ဒါနဲ႔... အဲဒီကိစၥ.. ဘေက်ာက္ေကာ ဘယ္လုိျမင္လဲ။ ေစ့ေစ့ေတြးၾကည့္ရင္ေတာ့ ေရးေရးေပၚမလားဘဲ။။ း၀

ျမစ္က်ဳိးအင္း said...

အမႈကေတာ့ အမႈၾကီးပဲ က်ဳပ္တို႔ စီအိုင္ဒီ ကို မေရာက္လာဘဲ သူၾကီးမင္းကိုယ္တိုင္ ေျဖရွင္းလိုက္နိင္တာ ဂုဏ္ယူပါတယ္ဗ်ာ။

အစအဆံုး ရယ္ရယ္ေမာေမာနဲ႔ ဖတ္သြားရတယ္
အဲ ႏွာေခါင္းေတာ့ ပိတ္ထားလိုက္ရတယ္ း)

khun thadar said...

ေတာ္လိုက္တဲ့သဂ်ီးမင္း...း)
ေတာ္တီးတီးေတာ္ပါ့လား။ သူ့ဘာသူေရးထားသလိုဘဲ သဂ်ီးမင္းက ပဲခ်ည္းဘဲ....

အိမ္သာကိစၥကေတာ့
ေရေလာင္းအိမ္သာကေကာင္းဆံုးေပ့ါ။
ကိုကိုေမာင္ထီေပါက္ရင္ ဂ်ပန္TOTOကထုတ္တဲ့
washletေတြဘာေတြ၀ယ္လွဴေလ။အဲဒါမွ
ဆရာေတာ္လဲေခတ္မွီသြားမွာ း)

ပိုးဟပ္ေလး said...

ိဟိီဟိ အိမ္သာ တက္နည္းေလး မဆိုးဘူး
ရယ္ရတယ္..... ျဗဲ

Myanmar Good Knowledg Co., Ltd said...

သဂ်ီးကိုကုိေမာင္
ထမင္းစားခ်ိန္လာဖြင္႔ဖတ္မိပါတယ္။
ေဘးက၊ ဌာနမွဴး လူႀကီးေတြကိုေတာင္အားနာရတယ္။
ကၽြန္မမွာ ႏွာေခါင္းပိတ္လုိက္၊ ရယ္လိုက္နဲ႕ ။
ဒါနဲ႔ သတိရတုန္း၊ တစ္ခုေလာက္ေတာင္းဆုိပါရေစ။ ပို႔စ္ေတြထဲ ထည္႔ထည္႔ေရးေနမယ္႔အစား၊
“ဘက္စံုေတာ္တဲ႔ သဂ်ီး ကိုကိုေမာင္ ရဲ႕ ဘုန္းေတာ္ဘဲြ႔ေလး ” သတ္သတ္တစ္ပုဒ္ေလာက္ ေရးပါဦး။ ဖတ္ခ်င္လို႔ပါ။

ဟုိနည္းနည္းဒီနည္းနည္း ေရးထားတဲ႕ သဂ်ီးရဲ႕
“ဘိလပ္အေႀကာင္းအကုန္သိသူ၊ကိုးန၀င္း ကိုးခါျပန္ ကက္ကင္းကိုက္သူ၊ မိမိက်မၼာေရးကို အေလးထားသူ (ကၽြန္မ ဆီမွာ ေကာ္မန္႔လာေရးသြားသလို၊ ဒီေဆးေတြနဲ႕ တဲ႔ ပါ႔မလား၊ ကၽြန္ေတာ္က လူပ်ိဳလူလြတ္ႀကီးျဖစ္ေနလို႔ ) ဆိုတဲ႔ ဂုဏ္ေတြအပါအ၀င္ေပါ႔။ း((
ခင္မင္လွ်က္

flowerpoem said...

အိမ္သာတက္ျခင္း ၊ အားလံုး အဆင္ေျပသြားၿပီေပါ့ေနာ္ ဟား. . . .

ေခ်ာ(အစိမ္းေရာင္လြင္ျပင္) said...

ေအာ္
ဆရာေမာင္က မွတ္တမ္းမွတ္ရာဓာတ္ပံုေတြနဲ႕ကို တင္ေတာ႕တာကိုး
အိမ္သာအေၾကာင္းဖတ္ရေတာ႕ ငယ္ငယ္တုန္းက
အေၾကာင္းေတြေတာင္ သတိရသြားျပီ..
ဟီ
ေရးတတ္ပါေပ႕ သူၾကီးရယ္
တကယ္ဘဲ တံုဖလား ျပန္ေရာက္ရင္သူၾကီးျဖစ္ပါေစရွင္

သစ္သစ္ said...

ထမင္းစားျပီးခါစ လာဖတ္လိုက္ေတာ့ ေလတာေပါ့ဗ်ာ.. း)

သဒၶါလိႈင္း said...

ေတာ္လိုက္ပါ့သူႀကီးေရ..
မေဟာသဓာလက္သစ္ပါပဲ...
ဖတ္ရတာစိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းတယ္...

ခင္တဲ့
သဒၶါ

ဝက္ဝံေလး said...

မဖတ္ပါဘူး လာလဲမလာဘူးေနာ္ ေျပာျပီးသား မန္႕လဲမမန္႕ဘူးလုိ႕ ဟြင္းးးးးးးးးး

ဝက္ဝံေလး said...

နံတယ္ နံတယ္ ကဲဟာ ထပ္ဆင္႕
ဘူ
ဘူ
ဘူ
ဘူ
ဘူ
ငါးလံုး ေပါက္သြားေပးခဲ႕တယ္ ဟဲဟဲ

ဝက္ဝံေလး said...

ဘုိးဘုိး မီး လာတယ္ေနာ္ ဟဲဟဲ

SHWE ZIN U said...

ကိုကိုေမာင္ ေရ

ရီေနရတာဘဲ ေကာင္းတယ္ ေရေလာင္းအိမ္သာ လွဴတာ အေကာင္းဆံုး ပါ သူႀကီးမင္းရယ္

မႏၱေလးၿမိဳ့ ေမာရဂီ၀ါရပ္ကြက္ နားမွာေနတဲ႔

ေရႊစင္ဦး

မေဗဒါ (ရဲရဲေတာက္) said...

ကိုကိုေမာင္..

ဖတ္လို႔အေတာ္ေကာင္းသလို ေရးထားတာလည္း စမတ္ က်က် ဂြတ္က်က်ပဲ..။ တကယ္ ျဖစ္ပ်က္ေနတာဆိုေတာ့ ရြာေတြမွာ ေခတ္မွီသင့္တာကို ေခတ္မွီေစခ်င္တာပါပဲ..။

ေနာက္မလိုလားအပ္ပဲ ေသးေသးေလးကို ႀကီးႀကီးလုပ္တာေတာ့ မႀကိဳက္လွပါ..။ ဒါေပမဲ့လည္း တရားသူႀကီးကိုကိုေမာင္ ဆိုသူက အေတာ္ေလး ညဏ္ရည္ညဏ္ေသြး ျမွင့္မားရကား အကြ်ႏ္ုပ္သည္ အင္မတန္မွ သေဘာေခြ႕သြားေၾကာင္း အေၾကာင္းၾကားအပ္ပါသည္.. (ႀကီးက်ယ္ေသာေလဟန္ပန္ျဖင့္ ေျပာေနသည္.. ေလးနက္ပါေစ..)။

အိမ္သာကိစၥက တကယ္ေတာ့ ေသးမလိုနဲ႕ မိသားစုဘဝေတြ.. လူ႕အဖဲြ႕အစည္းေလးအတြက္ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးတယ္လို႕ ျမင္ပါတယ္..။

စာေကာင္းဖတ္ရသလို အေတြးေကာင္းဖတ္ရလို႕ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ေနာ္..။ လာလည္တာလည္း ေက်းဇူးပါ.. မေဗဒါက အသံသရုပ္ေဆာင္ပါ.. ဟဲ..။ ရုပ္က သက္မြန္ျမင့္လိုမွ မလွပဲ.. (မေလ်ာ့ေသးဘူး..။)

ခင္တဲ့
မေဗဒါ (ရဲရဲေတာက္)

blackroze said...

သမီးတို႕ကေတာ့ေရေလာင္းအိမ္သာဘဲသံုးတယ္..

Anonymous said...

သူခ်ီး..ဘုန္းေတာ္ၾကီး ကေတာ္ထွာ႕ေတာ္...

ဖတ္ရတာမိုက္တယ္.
ဒါေပမဲ့ တကယ္ပဲ ၂ေယာက္တြဲအိမ္သာတက္တာတကယ္ပဲကိုးးးး

ငယ္ငယ္က က်ေနာ္ကအိမ္မွာ စကားမွားပီး တေယာက္ထိုင္အိမ္သာကို ၂ေယာက္ထိုင္ေျပာလို႔ အိမ္က အျမဲေနာက္တယ္..နင့္ေခတ္က်ရင္ ၂ေယာက္ထိုင္အိမ္သာ ထြင္တဲ့..။ အိမ္သာအေၾကာင္းစကားစပ္မိတိုင္းအိမ္က အဲလိုေျပာတယ္.. ဟီးး

ျမတ္ႏိုး

Anonymous said...

အဟီး..တုတ္သံုးတာ ၾကားဖူးတယ္.. ေၾကာက္စရာၾကီးေနာ္။ အဲလိုလ်ွတာတို႔ ဘာတို႔ျဖစ္မွာေပါ့..

သူခ်ီးေရးတာ သိပ္ေတာ္တာပဲ သရုပ္ေဖာ္တင္ဆက္ပံု ေကာင္း၏


ျမတ္ႏိုး

ခုိင္နုငယ္ said...

ေတာ္လုိက္တဲ႔ သူၾကီးဦးၾကဳံရႊီး...
ထုမွေရာက္တယ္။
ေရးလည္းေရးတတ္ပါေပ႔...ဖတ္ရင္းနဲ႔ရယ္ေနရတယ္။
ခ်ီးသံစဥ္၊သံခ်ပ္ေတြနဲ႔...
တကယ္အေရးအေကာင္းတဲ႔ဦးၾကဳံရႊီး...
လင္႔ေျပာင္းခ်ိတ္ေပးတာ...ေက်းေက်း..

ပန္းႏုႏွင္းဆီ said...

ရယ္ေမာရႊင္ပ်စြာ ဖတ္သြားပါတယ္သူဂ်ီးမင္းေရ..
အလည္လာတာ ေက်းဇူးပါေနာ္.. လင္႕ခ်ိတ္ေပးထားလုိ႕လဲ ေက်းဇူး..

ေက်ာ္ႏွင္းဆီလြင္ said...

ခစ္ တကယ္လားဟင္ ကိုေမာင္တို႕က အတည္ေပါက္ၾကီးနဲ႕...

ဂ်စ္တူး ( မံုရြာ ) said...

ရီလိုက္ရတာဗ်ာ-
ပံုဆြဲထားတာကိုလည္းသေဘာက်သြားတယ္-
မ်က္လံုးထဲကိုကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းျမင္ေအာင္ေရးတတ္
လိုက္တာ-ပံုကေလးကဆြဲျပထားေတာ့တကယ့္ကို -
ကိုယ္တိုင္ျမင္ေနရသလိုပါဘဲ-
ေလးစားစြာျဖင့္
ဂ်စ္တူး(မံုရြာ)

Anonymous said...

သူၾကီးေဒါက္ခ်ာ ဦးကိုကိုေမာင္ (တံုဖလားရြာ)

အိမ္သာတက္ တရားစီရင္မႈျပီးေတာ့
အိမ္ေထာင္ဘက္တရားလားဗ်ာ အင္း....ၾကည္႕ျပီးဖတ္ရတာေတာ့ ဖိတ္စာအေပၚတျခမ္း ရိုက္ျပီးထားပံုဘဲ ကတြတ္ပီရဲ႕ ညီေယာက္ဖ ဗိုက္ေမာင္ေမာင္နဲ႕ သူငယ္ခ်င္း ေစာၾကီးေက်ာက္တို႕

အပ်ိဳလွလွ၊ အိမ္ေထာင္က်၊ ထာ၀ရခ်စ္ႏုိင္ပါေစ။
အပ်ိဳစစ္စစ္၊ ရတုံလစ္၊ အခ်စ္ေမတၱာခုိင္ပါေစ။


ခင္တဲ့
seesein

မင္းအိမ္ျဖဴ said...

အိမ္သာ သူၾကီးမင္း P:)

ကိုလူေထြး said...

ရြာလူၾကီးကိုကိုေမာင္ ပညာရွိပါေပ့...

းဝ)

ေျခလွမ္းသစ္ said...

ရြာလူႀကီး ကိုကိုေမာင္ က အေတာ္အျမာ္အျမင္ႀကီး ပါေပတယ္ဗ်ာ .... တယ္လည္း ဖတ္လို႔ေကာင္းတယ္ဗ်ိဳ႔